Monday, April 6, 2009

PULAU LANGKAWI

Baru sampai pagi tadi.... ermm agak memenatkan tapi happy la gak... ni kali ke 3 aku jejak kat sana... first pergi dgn kawan2 kerja naik flight.... masa tu kira antara yg terpilih sebagai pekerja berwibawa arrr... bestnya naik kat subang waktu tu baru bukak paper dah sampai.... 2nd time naik bus dgn kawan2 kerja gak tapi dari company lain.... yg ni dgn company aku kerja sekarang... masa tu baru nak mengurat bini aku sekarang... ahaks cepat gila masa berlalu.... 3rd time pergi khamis itu hari dgn anak 2 zzzzz....

keadaan dia tetap sama... tempat utk shopping n panas gila mengalahkan KL... zzzzz !! gerak dari KL jam 1 pagi naik kereta.... aku bini aku anak2 aku emak mertuaku adik ipar aku dan suaminya.... plan nak pergi 2 kereta tapi disbbkan 4 org lagi familly bini aku tak jadi pergi so jadilah satu kereta ja n sah2 comfirm budget lari sbb sblm pergi 9 0rg di kira2... last2 tinggal 5 org... takpa la sekali sekala....

leh tahan laju gak la sbb kitaorang sampai tapah dalam 40 minit... lebih kurang 100 lebih km... lepak kat tapah 1 jam n sambung perjalanan.... ni dia problem bila ramai2... bila berhenti macam2 benda sorang2 nak buat....

lepas tu terus gerak menuju ke kuala kedah.... nak jadikan cerita sampai kat area kedah (lupa dah exit mana) aku dari lorong paling slow nak memintas lori... dalam kelajuan 140km/j ketika memintas aku terperasan ada satu benda kat depan aku dlm keadaan samar2.... alamak !! tayar lori da... 3 kali aku tekan break emergency.... syukur pada ALLAH.... kalau tak ntah apa jadi....

kalau lori yg aku nak pintas tu berhenti aku nak ucapkan terima kasih kat dia.... disebabkan dia alert aku terselamat dari kemalangan... mana tak nya semakin aku dkt nak pintas dia... semakin laju dia pecut... kalau dia tak buat cam tu compim aku pintas dia tak lepas n langgar lori yg terbalik kat depan aku....

lori yg terbalik tu melintang diantara lorong tgh dan lorong laju... dan aku percaya benda tu berlaku beberapa minit sebelom aku sampai... driver dia dah dok kat tepi jalan dgn keadaan panic.... masa aku mengelak nyaris gak aku nak sapu mamat tu... berterabur dia lari ahaks....

masa nak balik lak aku jumpa satu wira dgn paip kepala budak... dok main potong2.... nasib gak bawa anak bini kalau tak mau terjebak mengikut rentak dia... tup2 kat depan ada accident... la mamat tadi kena langgar buntut dgn kancil... maybe overtake tak lepas n msk sesuka hati... apa lagi kena sapu arr...

ada berlambak gambar... esk2 aku nak mskkan sebagai kenangan... kot2lah blog ni leh bertahan bertahun2 hihihhi...

2 comments: